Mājražotāju projekts






Aicinām piedalīties pieredzes apmaiņas braucienā Bauskas novadā!

Brauciena mērķis ir iepazīties ar dažādu jomu Bauskas novada uzņēmējiem, kas papildus ražošanai un pakalpojumu sniegšanai aktīvi sevi piesaka arī tūrismā - apmeklēsim Dairas Jātnieces saimniecību "Vaidelotes",  "Dūmiņu" vīna darītavu, Ilutas Straģes piena aitu saimniecību, "Mazo muižu" Brunavas pagastā un brīvdienu māju "Baltās Anemones".

Pieredzējušas gides pavadībā, brauciena dalībnieki gūs jaunas zināšanas ekskursijas plānošanā un vadīšanā. 




Dalībniekiem būs iespēja veidot jaunus kontaktus, dalīties pieredzē un smelties jaunas idejas savai uzņēmējdarbībai.


Pasākuma programma skatāma šeit.

Pieteikšanās, rakstot uz e-pastu: videga.vitola@gmail.com  



2018.gada 11.jūnijā

______________________________________________________________________________


Izveidots un atklāts kopīgs tūrisma maršruts “Zemgales saimnieces aicina ciemos!"

Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana” ietvaros ir izveidots kopīgs tūrisma maršruts “Zemgales saimnieces aicina ciemos!”.



Tūrisma maršruts piedāvā ceļot pa Ozolnieku, Auces, Tērvetes, Jelgavas un Bauskas novadiem un nobaudīt desmit Zemgales saimnieču ēdienus un īpašos produktus. Aktīvākos ceļotājus tūrisma sezonas noslēgumā sagaidīs pārsteiguma balvas no Zemgales saimniecēm.

Maršruta galvenie mērķi ir veicināt tūrismu Zemgalē; popularizēt vietējos produktus un sekmēt to atpazīstamību. Maršrutā tika apkopotas Zemgales mājražotājas, kas ražo kvalitatīvu produkciju, ir atvērtas un viesmīlīgas uzņemot tūristu grupas. Tāpat maršruts aicina svinēt svētkus un gadskārtas kopā ar ģimeni dodoties pie saimniecēm, lai kopā baudītu īpašos saimnieču ēdienus lauku vidē.
Galvenie ieguvumi tūristiem ir iespēja ciemoties pie Zemgales saimniecēm, iepazīt vietējo produktu tapšanas procesu; degustēt īpašos ēdienus; iegādāties produkciju un svinēt gan savus, gan latviskos gadskārtu svētkus kopā ar saimniecēm.

Ar maršrutu var iepazīties reģionālajos tūrisma informācijas centros un jauno brošūru "Zemgales saimnieces aicina ciemos!" var apskatīt šeit.                                    
Maršruts “Zemgales saimnieces aicina ciemos” tika svinīgi atklāts 2018.gada 22.maijā, no plkst. 10:45-13:30, Jelgavas reģionālajā tūrisma centrā, 7.stāvā, Akadēmijas ielā 1, Jelgavā. Šeit pulcējās reģionālo tūrisma informācijas centru pārstāvji, preses un mediju pārstāvji, lai iepazītos ar jauno maršrutu. Pasākumā tika izdalītas sagatavotās tūrisma kartes. Atklāšanas pasākuma dalībniekiem bija iespēja satikt saimnieces un degustēt viņu īpašo cienastu.

Leader sadarbības projekts “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana”. Projekta Nr. 17-00-A019.332-000003.

Videga Vītola
Projekta vadītāja



2018.gada 8.jūnijā
_______________________________________________________________________________

Aizvadīts “Saimnieku un saimnieču tirgus” ar “Godēšanu Vaidelotēs”

2018.gada 4.maijā Bauskas novada Codes pagasta „Vaidelotēs” norisinājās “Saimnieku un saimnieču tirgus”. Tirdziņu kuplināja tam piešķirtā tēma “Godēšana Vaidelotēs”. Tirdziņā piedalījās 20 tirgotāji no Zemgales reģiona.
Pasākuma norises laikā, apmeklētāji tika iepazīstināti ar jaunu tūrisma maršrutu “Zemgales saimnieces aicina ciemos!”, kas apvieno desmit saimnieces un desmit gardus ēdienu. Arī maršrutā iesaistītās saimnieces piedalījās  tirdziņā. 
Pasākumā bija iespējams ne tikai iegādāties  saimnieku un saimnieču sarūpētās lietas un gardumus, bet arī iesaistīties radošās darbnīcas.
Daira Jātniece aicināja piedalīties virteņu gatavošanas meistarklasē, savukārt galda dekoru gatavošanā, kuru vadīja Ingrīda Ķebere, tika izveidoti 4. maija tematikai veltīti galda noformējumi.

    

Fotografēšanas darbnīcu vadīja Sintija Dozberga, viņa interesentiem mācīja kā sagatavot produktu fotografēšanai un izmantot apgaismojumu kvalitatīvu fotogrāfiju radīšanai.
Tirdziņa aktivitātes kuplināja saimniece Daira, kura viesus un dalībniekus aicināja pie kopīgā svētku galda, lai ikviens apmeklētājs varētu nogaršot kailgraudu miežu putru un mājās gatavotu maizes kvasu.
Par muzikāliem priekšnesumiem  rūpējās folkloras kopa „Silavoti” un kantri dziedātājs Mārtiņš Jātnieks. 
Pasākums rosināja dalībniekus labāk izzināt vārda - “Godēšana” nozīmi, kas skaidrojams kā “Goda ēšana”, kas ir cieši saistīta ar latviskām tradīcijām un vietējo produktu izmantošanu goda ēšanas laikā. Par Godu un Godēšanu runāja Viedas Sadraudzības vadītājs Modris Slava. Tāpēc tirdziņa organizatori secina, ka šo tēmu savienojums veiksmīgi sekmē vietējo produktu un latvisko tradīciju popularizēšanu.
Kopumā tirdziņu apmeklēja aptuveni 200 dalībnieki un atsauksmes no apmeklētājiem un tirdziņa dalībniekiem bija pozitīvas, tāpēc organizatori plāno nākamgad paši turpināt iesākto tradīciju “Saimnieku un saimnieču tirgus Vaidelotēs”, papildinot to ar atziņām un ierosinājumiem no šī pasākuma.

Kopīgais tirdziņš notika Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana” ietvaros, projekta Nr17-00-A019.332-000003.



Rakstu sagatavoja: Projekta vadītāja, Videga Vītola
Foto: Sintija Dozberga
_______________________________________________________________________________

Zemgales uzņēmēji piedalījušies kopīgās apmācībās, lai sekmētu savas uzņēmējdarbības konkurētspēju, atpazīstamību un savstarpējo sadarbību Jelgavas, Ozolnieku, Dobeles, Tērvetes, Auces, Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novados

Aizvadītas deviņas apmācību dienas, kurās aktīvi piedalījušies vairāk kā 30 uzņēmēji no dažādiem Zemgales novadiem. Dalībnieki pārstāvēja lauksaimniecības produktu audzēšanu, mājražošanu, lauku tūrisma un viesmīlības nozares, kā arī tekstilizstrādājumu izgatavošanu. Būtiski ir tas, ka tēmas, ko kopīgi apguva uzņēmēji, iepriekš paši ir izteikuši kā svarīgas, lai piešķirtu jaunu un nozīmīgu impulsu savas darbības izaugsmei.

Kopā ar mārketinga speciālistēm Līgu Bušu – Lehtonenu un Jeļenu Rešetņikovu dalībnieki praktizēja, kā raksturot sava produkta un pakalpojuma galvenās īpašības, kas to atšķir no citiem produktiem un kā to visu nodot saviem klientiem.  Katras jomas dalībnieks saņēma padomu, kā veicināt savas produkcijas efektīvāku pārdošanu. Ar kolāžu starpniecību tika izveidots klientu portrets un meklēti galvenie piedāvājuma akcenti un vērtības, kas dos priekšroku atšķirties no citiem piedāvājumiem. Tāpat dalībnieki uzzināja, kā veidot mūsdienīgu zīmolu un tā stāstu. Notika arī uzņēmēju esošo zīmolu analīze un ieteikumi to uzlabojumiem.Tika analizēti cenu veidošanas aspekti, realizācijas vieta, reklāma, pārdošanas veicināšana un digitālais mārketings. Uzņēmēji plānoja mārketinga aktivitāšu kalendāru 2018.gadam, mācoties izvirzīt gada galveno mērķi un saplānot tam pakārtotās aktivitātes.
Būtiskākās atziņas, ko sniedza mārketinga speciāliste Līga Buša -Lehtonena:
-mārketinga mērķis ir saprast tirgu un ko vēlas klients, zinot klientu vajadzības - tās arī piepildīt;
-mārketings tas nav tikai atsevišķi pasākumi, bet gan uzņēmuma kultūra un darba stils ikdienā;
-mārketingā svarīga vispirms stratēģija, tikai pēc tam seko taktika, kā to īstenot;
-labāk kvalitāte nevis kvantitāte;
- plānojot mārketinga aktivitātes, vispirms svarīgi uzņēmējam saprast, ka nav tik būtiski pateikt ko tieši ražojam un piedāvājam, bet gan kādu labumu un pievienoto vērtību mēs ar savu produktu un pakalpojumu klientam iedosim.

Tika apgūti  reklāmas veidošanas pamati interneta vidē. Kā atzīst paši dalībnieki, tad noderēs daudzie "knifiņi", ko ieteica mārketinga jomas profesionāles. Jautāti, kur izmantos iegūtās zināšanas, uzņēmēji minēja:
- uzlabos savu piedāvājumu publiskajā telpā;
- veidos savu profilu tepat Facebook lapā;
- izmantos Google Analytics un Google Adwords reklāmas iespējas;
- pilnveidos uzņēmuma stāstu un uzlabos savu mājas lapu;
- analizēs  klientus un sagatavos piedāvājumu tieši savai  mērķauditorijai.

Reklāmas veidošanas praktiskie aspekti uzņēmēja ikdienas darba uzlabošanai
Uzņēmējiem tika sniegti vienkārši un praktiski rīki, kā pašam veidot kvalitatīvu produkta un pakalpojuma fotogrāfiju. Katrs saņēma padomu, atbilstoši savai darbības specifikai.
Uzņēmēji paši veidoja infografikas, lai mūsdienīgi un atraktīvi reklamētu savu piedāvājumu sociālajos tīklos. Kā eksperti šajās jomās palīdzēja: fotogrāfs Mārim Milleram un LLKC, Lauku attīstības nodaļas speciāliste Baiba Gulbe.
Ciemojoties Latvijas Lauksaimniecības Universitātes, Tehnoloģiju un zināšanu pārneses centrā un Dobeles dārzkopības institūtā uzņēmējiem tika  iedots nozīmīgs pavediens kā atrast atbilstošu iepakojumu un iekārtas savam produktam, drosmi uzsākt kāda konkrēta produkta ražošanu, skaidrību par ražošanas tehnoloģijām, likumdošanu, idejas dažādām inovācijām, kā piemēram spiedpalieku izmantošanu un bezatlikumu tehnoloģiju piemērošanu pārstrādē. Pie zinātnes sasniegumiem palīdzēja tikt: Dārzkopības institūta vadošā pētniece Dalija Segliņa un asistente Anita Olšteine, kā arī LLU, Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas vadītāja Sandra Muižniece-Brasava un licencēšanas speciāliste Aija Vārava.

Viesmīlības nozīme tūrisma pakalpojuma sniegšanā
Zemgales reģionā pieaug to uzņēmēju skaits, kas atver sava uzņēmuma durvis arī tūristiem, piedāvājot iepazīties ar produkciju un savu darbību kopumā. Tas sekmē uzņēmuma atpazīstamību un veido ciešāku saikni ar esošajiem un nākotnes pircējiem.Tāpēc svarīgi ir izprast psiholoģiskos aspektus darbā ar tūristu grupām. Tūrisma nozares ekspertes Dzintras Līces vadībā, dalībnieki iesaistījās dažādās spēlēs, kas palīdzēja katram saprast, kā veidojas cilvēku savstarpējās attiecības, kā tās mainās saspringtās situācijās, apkalpojot klientus. Tika kopīgi analizēti piemēri no uzņēmēju ikdienas darba un atrasti labākie risinājumi situācijām darbā ar klientiem.
Ar ko var pilnveidot lauku tūrisma piedāvājumu? Šis ir aktuāls jautājums ikvienam uzņēmējam, kas gatavojas jaunai tūrisma sezonai, tai skaitā mājražotājiem, kas uzņem grupas. Tāpēc viena no tēmām, bija – Tūrisma piedāvājuma pilnveidošana.
Uzņēmējiem, kas darbojas laukos  noteikti aktuālas tēmas būtu vides izziņa, tautas tērps un senā apbūve. Šajās jomās tika saņemti gan zināšanās, gan norādes informācijas meklēšanai. Vides izziņas spēles, kas atraktīvi ļauj iepazīt apkārtējo vidi un dabu, tik pat labi arī uzņēmēja produktu no sēklas līdz auglim un pārstrādātam produktam burciņā. Idejas un materiālus sniedza Dabas izglītības centra "Meža māja" centra vadītāja Agnese Balandiņa. Tautas tērps dod iespēju saimniekiem sagaidīt tūristus ar latvisku godu un cieņu. Šeit dalībnieki uzzināja kā vēsturiski attīstījies tautas tērps un tā valkāšanas tradīcijas. Izpētes darbā par tērpu attīstību Zemgalē dalījās Aija Jansone.
Lauku sētas vēsturiskā mantojuma izzināšana un iedzīvināšana un stāsti, kas, izceļ senatnes burvību un spēj nodod to arī lauku sētas viesiem. Šajā tēmā dalījās vēsturnieks Agris Dzenis, kas veicis izpēti vēsturiskajai lauku sētas apbūvei un senajiem darba rīkiem.
Labi saplānota un pārdomāta ekskursijas programma savā saimniecībā, tās piemērošana dažādām tūristu grupām, vides sakārtotība un citi parametri, ir būtiski tūristu uzņemšanā. Par šo tēmu dalījās LLKC uzņēmējdarbības konsultante Raimonda Ribikauska. Viņai ir praktiska pieredze grupu uzņemšanā saimniecībās.

Mūsdienīga degustāciju galda klāšana 
Šo tēmu mājražotāji, kas uzņem saimniecībā tūristus, jau sen gaidīja. Kopā ar Dobeles Amatniecības un vispārizglītojošās vidusskolas skolotājām Dzintru Āmari un Ivetu Čerpinsku, dalībnieki apguva degustāciju galdu klājumu veidus, galda noformēšanu, salvešu locīšanu, mūsdienīgu pirkstiņ uzkodu gatavošanu skolas laboratorijā.   Pārrunāja kāda varētu būt galdautu, trauku un galda piederumu izvēle dažādu galdu klājumos. Dienas otrā pusē, uzņēmēji veica cenu aprēķināšanu degustāciju galdam un mācījās sastādīt ēdienu kalkulācijas. 

     

     

Projekta ietvaros 2019.gada sākumā, plānotas vēl trīs apmācību dienas, kas norisināsies Bauskas novadā.

Apmācības norisinājās Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana” Nr. 17-00-A019.332-000003 ietvaros.


Projekta vadītāja
 Videga Vītola


2018.gada 11.maijā

______________________________________________________________________________


Saimnieku un saimnieču tirgus "Vaidelotēs"




Leader sadarbības projekta ietvaros 4.maijā, Vaidelotēs, Codes pagasta, Bauskas novadā, notiks “Saimnieku un saimnieču tirgus", kur uz kopīgu mājražotāju tirdziņu sabrauks saimnieces un saimnieki no visas Zemgales.

Lauku sēta "Vaidelotes", Bauskas pusē  ir zināma kā Latvisko tradīciju sēta. Līdz šim “Vaidelotēs” nav pulcējušies Zemgales mājražotāji un šis pasākums  radīs pievienoto vērtību un sekmēs jaunu tradīciju ieviešanu.

Tirdziņa mērķis ir veicināt vietējo ražotāju popularitāti un savstarpējo sadarbību produkcijas realizācijā. 

Tirdziņa iniciatori ir Bauskas novada mājražotāji. Ar sadarbības projekta atbalstu, tiks radīts pamats jaunai iniciatīvai - mājražotāju sadarbībai


Tiekamies Vaidelotēs!



2018.gada 27.aprīlī

______________________________________________________________________________



Aicinām uzņēmējus uz apmācībām vietējo ražotāju konkurētspējas, pieredzes un zināšanu celšanai - jaunākās tehnoloģijas un iepakojums


Apmācību mērķis: Veicināt vietējo ražotāju un pakalpojumu sniedzēju konkurētspēju, sniedzot jaunāko un aktuālo informāciju par zinātnes sasniegumiem; iepazīstināt uzņēmējus ar jaunākajām tehnoloģijās, produktu pārstrādē un to iepakošanā Latvijas Lauksaimniecības universitātē un APP "Dārzkopības institūtā."

Laiks un vieta:  

  • 2018.gada 6.februāris, Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Pārtikas Tehnoloģiju fakultāte, Rīgas iela 22, Jelgava.
  • 2018.gada 13.februāris, APP "Dārzkopības institūts", Graudu iela 1, Ceriņi, Krimūnu pagasts, Dobeles novads.

Pieteikšanās divu dienu apmācībām šeithttp://ejuz.lv/ielupe 

Apmācību programma šeithttp://ejuz.lv/progr 


Projekts "Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana" Nr. 17-00-A019.332-000003


 

2018.gada 31.janvārī

______________________________________________________________________________


Lauku partnerība "Lielupe" sadarbībā ar biedrībām "Bauskas rajona lauku partnerību" un Dobeles rajona lauku partnerību uzsāk īstenot sadarbības projektu “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana”.

Projekta laikā līdz par 2019.gadam notiks apmācību kopums vietējo ražotāju konkurētspējas, pieredzes un zināšanu celšanai, kopīgas mārketinga aktivitātes vietējo produktu popularizēšanai un atpazīstamības veicināšanai (lielformāta stendi, bukleti un video stāsti), tiks organizētas pieredzes apmaiņas un sadarbības veicināšanas vizītes, kopīgi vietējo ražotāju tirdziņi un kā viens no projekta izaicinājums ir Pārtikas amatnieku festivāls.



Projekts Nr. 17-00-A019.332-000003 " Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana" tiek īstenots Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.—2020. gadam pasākuma „Starpteritoriālā un starpvalstu sadarbība" ietvaros. 

Piešķirtais publiskais finansējums ir EUR 100 000.00. 
Vadošais partneris Lauku partnerība "Lielupe".

_______________________________________________________________________________________


Šī gada 1.novembrī Abgunstes muižā notika sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana” atklāšana. Tajā piedalījās 65 uzņēmēji no Auces, Tērvetes, Dobeles, Jelgavas, Ozolnieku, Iecavas, Rundāles, Vecumnieku un Bauskas novadiem. 



Muižas radošās atmosfēras ieskauti, uzņēmēji dalījās savā pieredzē un izteica vēlmes jaunām apmācībām, kas nepieciešamas viņu konkurētspējas veicināšanai.

Atskatoties uz īstenotajiem uzņēmējdarbības projektiem lauku partnerību teritorijās- Dobelei, Jelgavai un Bauskai pieguļošās teritorijās, aktuālās nozares ir lauksaimniecības produktu pārstrāde, kokapstrāde, skārda izstrādājumu ražošana, ēdināšanas pakalpojumi, lauku tūrisma pakalpojumu sniegšana, biškopība, dažādi sadzīves pakalpojumi, auto/moto serviss un citi. Tas parāda, ka uzņēmēji pārstāv dažādas nozares, kas attīstās, kā arī tiek sekmēta līdzsvarota dažādu nozaru attīstība reģionā.

Būtiskākās uzņēmēju atziņas un ieteikumi citiem, kas vēlas uzsākt uzņēmējdarbību.
Daira Jātniece. Latviskās virtuves saimniece. Bauskas novads. 
Uzsāka savu uzņēmējdarbību un reģistrējās, lai nodrošinātu oficiālu produkcijas piegādi klientiem no dažādām iestādēm. Viņai ir sava pārliecība, ka klientus varam iepriecināt tieši ar savu latvisko mantojumu, kas slēpjas senajās receptēs. Daira tās ir iedzīvinājusi savā piedāvājumā. Tas, kas ir jāizkopj, tās ir labākas prasmes pārdot savu produkciju, jo mēs latvieši esam pārāk kautrīgi uzņēmēji. Ja labi piestrādā, vaļas prieks var nest arī peļņu. Svarīgi ir iesākt iecerēto, tas iekustina arī iespējas darboties citās jomās.
Māris Šermuks. Irbeņu ogu audzēšana un pārstrāde. Auces novads.
Kā atzīst Māris, vispirms ir jātiek vaļā no mazvērtības, sakot sev-Ko tad es? Viss sākās kā hobijs, kas pārvērtās uzņēmējdarbībā, iestādot 6ha, 12 šķirņu irbenājus. Sadarbībā ar zinātniekiem ir radīti augstvērtīgi produkti no irbenes ogām, kas ir tīra dabas velte cilvēka veselībai.
Sandris Laizāns. Vīna ražošana un malkas eksports. Tērvetes novads.
Sandra vīns ir iedvesmas darināts. Jaunajiem uzņēmējiem Sandris iesaka izvērtēt savu produktu, jo Latvijā pircēji savu izvēli izdara, balstoties no emocionālā aspekta. Daudz jāstrādā pie tā, kā produkts izskatās un kā tiek pasniegts. Svarīgs ir produkta dizains. Topot par uzņēmēju, pats grūtākais bija saprast to, ka būs tik daudz, cik pats izdarīsi. Kā svarīgāko lietu Sandris min labas komandas izveidi. Pirmkārt tā ir ģimene. Mazajam uzņēmējam ir tā, ja pats nedara, netirgo, tad nekas nenotiek. Jāprot būt elastīgam, jāvēro pieprasījums un tam jābūt gatavam. Svarīga īpašība uzņēmējam ir neatlaidība. Ja ir ideja kaut ko darīt, tad noteikti nevajag to atlikt uz vēlāku laiku. 
Kristīne Ozoliņa. Cūku pupu kraukšķu ražošana. Jelgavas novads.
Kristīne, tāpat kā pārējie uzņēmēji, uzsver, ka būtisks ir iepakojuma vizuālais noformējums. Daloties pieredzē, kā tika izlemts par labu uzņēmējdarbībai, ejot prom no darba valsts iestādēs, Kristīne atzīst, ka ne par kādu naudu neietu atpakaļ uz algotu darbu, jo šajā vidē ir daudz interesantāk darboties. Ieteikums citiem- būt radošiem, domāt un ļauties! Veiksmes atslēga ir sadarbība!
Valters Bruss. Graudkopība. Lauksaimniecības produktu pārstrāde. Tūrisma, viesmīlības pakalpojumu sniegšana. Tērvetes novads.
Svarīgi, ja var darīt to, kas patīk. Kā arī jāpatīk tam, ko dara. Protams jābūt zināšanām par to, ko dara. Uzņēmējdarbībā svarīgi gribēt sasniegt kaut ko vairāk. Nauda nav pašmērķis uzņēmējdarbībā. Ir daudz citas vērtības, kas stāv priekšā. Citādi var zaudēt savas pozīcijas un sākties lejupslīde. Katrā nozarē ir sava specifika, lai darbība būtu sekmīga. Piemēram, lauksaimniecībā svarīga ir intuīcija. Šeit māksla ir saražot kvalitatīvu produkciju ar augstu ražību, jo pārdot to nav problēma. Citās nozarēs viss var būt otrādi.
Jaunas nozares uzsākšanai, dzīvē tas var būt pat nejaušs gadījums, kas aizved pie jauna darbības virziena. Valters vienmēr pieraksta visas savas biznesa idejas. Piemēram, jaunākais no uzņēmējdarbības virzieniem- restorāns, alusdarītava un viesnīca, kā ideja tika ņemta tieši no sen veiktajiem Valtera pierakstiem savā biznesa ideju pierakstu bloknotā. Vadmotīvs jauna virziena uzsākšanai ne vienmēr uzreiz ir peļņas gūšana, bet gan tas, lai pašam būtu prieks un gandarījums par paveikto.
Jaunajiem uzņēmējiem Valters iesaka padomāt un izvērtēt, ko tieši vēlas panākt ar savu projekta ieceri? Visiem nav vajadzīgs vienāds piedāvājums. Katrai mērķauditorijai būs savs piedāvājums. Ir labi apzināties savas vājās un stiprās puses. To, kas ne tik labi padodas, deleģēt citiem, kam tas padodas labāk. Tad ieplānotais sekmējas daudz labāk un efektīvāk.
Runājot par viesmīlības pakalpojumiem, tos var salīdzināt ar baletu. No malas izskatās viegli, bet aizmugurē ir smags darbs. Lai strādātu sekmīgi šajā jomā, nemitīgi ir jākontrolē savi izdevumi, lai darbība būtu rentabla. Darbojoties jaunā nozarē, īstā pieredze rodas pirmo trīs līdz piecu gadu laikā. 
Valters secina, ka viena no galvenajām veiksmes atslēgām uzņēmējam ir pozitīvisms. Tikai šādi noskaņoti cilvēki kaut ko dzīvē vispār var sasniegt. Tā ir būtiska lieta, kas Valteram ir palīdzējusi it visā, kas ir sasniegts. 

   

Noklausoties jaunā projekta ieceres, uzņēmēju pirmās sajūtas un domas saistījās ar lielu intrigu, iedvesmas avotu, pārsteigumu, kas ilgs divus gadus, dzīvības sākumu, kopīgu un lielu uzrāvienu! Šīs atziņas projekta komandai  uzliek lielu atbildību, bet tāpēc katra nākamā aktivitāte plānota īstenot ciešā sadarbībā ar pašiem uzņēmējiem. Kā galvenie apmācību virzieni tika minēti pārdošanas prasme, mārketings un reklāma, tehnoloģijas un iepakojums, kā arī uzņēmēju iesaiste lauku tūrisma piedāvājumā. Novembra beigās uzņēmēji tiks aicināti uz pirmo apmācību dienu, lai apgūtu nepieciešamās zināšanas.

Lai mums visiem iedvesma no Zemgales uzņēmēju pieredzes!
Uz tikšanos projekta aktivitātēs!

Videga Vītola
Projekta vadītāja

2017.gada 14.novembrī